Tuesday, February 15, 2011

saye semase kecil dahulu.

hai ebribadi.
(secare mendadak dn tibe2) ye,aku yakin yg semue orang pernah mengalami zaman kecil. tapi aku pasti,akula yg paling comel.hahahar

Sebot zaman kecik2 dulu,kalau kenang2kn blek ngan kawan2, mesti rase kelakar.bodoh pon ade. walaupon aku berjaye dilaherkan dalam era 90-an,tapi time tu takde la maju mane pon. kalau dikategorikan maju pon, aku dpt tempiasnye je sebab famili aku takla senang mane.ibarat kais pagi makan pagi,kais petang makan petang.yeee,ini adelah kisah kehidupan sekeluarge ayam yg menyewe di reban taraf 3 bintang.

rumah aku spesial sket. kat jalan mati, the dead end.sebelah ngn kelape sawit. haa penah tgk tak?


kat ladang ni ade sebatang sungai. eh,aku baru perasan,klakar la pnjodoh bilangan utk sg nih.
kalau biase paras2 lutot je.kalau kalau ujan lebat sket,air kat sg ni akan naik sampai kepale. time org tgh risau air sg nk melimpah,ktowg boleh bergumbire.yeay2 mandi sg!
mcmni la sg lepas ujan.tp yg dkt rmah aku sg die kecik sket.

Misi diteruskan.agenda pertame,mencari mase yg sesuai. huu chantek.. mak ngn ayah tgh dok kat dapor mkn biskut mayat cecah air kopi. ktowg pon mule bertindak la. mule2 carik tali.yg saiz tambat kerbau tu  ikat kt pokok tepi sg. pastu tebang pokok pisang sebatang due.tak cukop ngn tu,ktowg rembat pintu peti ais lame kepunyaan jiran aku.ye,bende2 ini mmg terapung da sesuai dibuat tunggangan air.
alatan yg diperlukan

woo,surfing atas air yg tgh laju menggile.aku pon taktaw aku atau air tu yg gile.haha .life jaket?persetankan. tapi,fuyoo,heaven. bapak cucu nenek bestnye. die punye challenge kalah sunway lagun. aku pon taktaw bape kali tah aku telan air sg tu. tapi,blek tu kenyang minom air.haha

lepas agak2 da kecut2 anggota badan sume,barula puas hati ni maen air. barula nak blek. ktowg sume bergelak ketawe la blek rmah masing2. hepinye tak tapat k digambarkan.
tapi kesakitan akibat libasan getah paip mak aku sampai sekarang aku ingat lagi.huhuhu..





No comments:

Post a Comment