Saturday, February 19, 2011

berdosakah aku?

Beberape hari yg lepas, sebuah bdn berkanun kerajaan mengadakan majlis tari menari senam seni. aku dan beberape org2 kawan2 aku telah dijempot utk same2 memeriahkan acare tersebut disamping. Ktowg dgn rela hati setuju utk menjayakan acare terbabit memandangkan ktorg adelah golongan rakyat yg menyokong gagasan satu Malaysia dan keadaan lemak badan yg sudah merajai bawah2 kulit.

Jadi,setelah lengkap berpakaian sukan, masing2 pon menuju ke tempat kejadian dgn azam,sejenis semangat kental yg mendorong diri utk kelihatan lebih sehat dan bermutu. Setibenye ktowg kt padang tu,ktowg pon tros masuk dlm barisan dengan langkah bergaya sbb diaorg da start.
gambar sekadar memenuhi ruang

*******
Lepas acare tamat, masing2 pon dgn peloh dibadan yg masin ingin bertolak pulang. Tetapi,kejutan...ade air bliss 750ml,ye 750ml diberikan secare percume kpd setiap yg individu bertuah yg ade kat padang.  hoho,apelagi,sume org pergi gile (gone crazy). Aku je tak. Dari satu sudut,aku tgk manusia yg bertolak-tolakan itu sambil berkata dlm hati;hum,tak matang langsung........hehe

inila air yg menjadi sebutan ramai setelah senam seni terbabit

Setelah beberape ketike,kawan2 aku merempuh keluar dari longgokan manusia itu dgn 7 botol air lazat berbakterie baik itu. aikk,7 botol tapi kite kan 5 org je?

disebabkan tamak yg sedang menguasai diri, aku diamkan saje.'rezeki kot' detik hati aku yg murni ini. nak dijadikan cerite, hujan turun kucing dan anjing (raining cat and dog).walaubagaimanapon ktowg yg menaiki motor(sebab estima tak isi minyak) terpakse jgk balek sbb ade kelas malam,dan bau kemasin-masinan yg kurang enak haruslan diluputkan.


namun,malang tidak dpt dihidu oleh keenam2 pancaindera kite.salah sebuah motosikal yg dirempit ditunggang rakan aku gagal dikawal sebab jln licin telah merempuh pembahagi jalan, menggesel sebatang pohon kelape dan menggilis lumat sekumpulan semut semit yg kebetulan berarak sempena penabalan ratu mereka yg baru.takziah diucapkan terhdap haiwan yg rajin spt semut itu.

tapi mujur alhamdulillah,beliau yg sering mengamalkan meminom ubat batok cap ibu dan anak sebelom tidor tak mengalami sebarang kecederaan selain calar sket kat bahu. aku cube utk menolong mangse bgn selepas eksiden itu.malangnye,motor aku yg gagal ditongkat dgn kemas turut jatuh.hehehe..
botol2 air yogurt bliss yg berade dlm rage aku mase turut sebok nak bergolek2 sekali.dan membuatkan aku berfikir,adekah ini disebabkan dose ktowg sebab da ambek hak orang..............?

tapi air tu da habis sebab ktowg rase die da halal.ye la,ktowg kan da terime balasan..boleeyyykee??

4 comments:

  1. sape yang jatuh mator tuh...
    ish2..kesian dy..mesti comey kan~

    ReplyDelete
  2. salam....

    awak menderita deti2 sebelum jatuh motor tu..sungguh dramatik..masuk sama semut-semut tu ek.

    wow..hebat..

    ReplyDelete